IT Rendszerüzemeltetés
NetSupport szoftverek
Táviroda
ACTUAL Ügyviteli Rendszer
KRONET Internet

Csoportos oktatás - 2017. tavasz

Örömmel értesítjük kedves ügyfeleinket, hogy - kérésüknek eleget téve - ismét megrendezésre kerülnek ACTUAL csoportos oktatásaink.

A témákról röviden

Pénzügy

  1. Az Indítási Segédlet tényleg segít
    • A főkönyvi számok és pénzügyi jogcímek beállítása és azok szerepe
    • Cikk- és partner főkönyvi csoportok paraméterezése, azok szerepe
    • Ha nem használunk pénzügyet, miért állítsuk be a vonatkozó részeket
  2. Számla kiállítás az ACTUAL-ban
    • Vevői számla kiállítása
    • Devizanemek kezelése, árfolyam lekérdezése
    • Bejövő (kereskedelmi árumozgásokhoz kapcsolódó) számla rögzítése
  3. Pénzügy és Házipénztár használata
    • Házipénztár használata – a szükséges beállítások az automatikus működéshez
    • Házipénztár „kézi” használata – utalásos számlák kiegyenlítése készpénzben
    • Adatok feladása a Pénzügy modul felé
    • Általános beállításokban pénzügyi beállítások átnézése
    • Pénzügyben pénzeszközök (bankok, pénztárak) felvitele
    • Házipénztár és pénzügyi pénztár különbségek, összefüggések
    • Nem kereskedelmi jellegű (pl. rezsi) számlák rögzítése a Pénzügy modulban
    • Pénzügyben kiegyenlítések kezelése –bankkivonat felvitele
    • Korrekciók szerepe és használata – manuális pontozás menete
    • Mit mutat az Info tábla?
  4. Pénzügyi listák és kimutatások
    • Milyen listák érhetők el a Pénzügy modulban?
    • Mit jelent a „pontozatlan tételek” a fizetési felszólításon?
    • Hol látom a partnerek egyenlegeit – kimutatások és partnerkereső információi

Pénzügy haladó

  1. Számlázás
    • Előlegbekérő levél és előlegszámla működése, előlegszámla felhasználása a végszámlában
    • Proforma számla (díjbekérő) működése, felhasználása a végszámlában
    • Csoportos számlakészítés – számlakészítés sablonok alapján
  2. Pénzügyi funkciók
    • Keresztárfolyamos pontozás az ACTUAL-ban
    • Bank felvitel utalási fájl alapján
    • Banki utalási fájl készítése
    • ÚJ - Banki utalási fájlban esedékesség megadási lehetőség
    • Korrekciók – utólagosan adott kedvezmények elvezetése (szkontó)
    • Korrekciók – kerekítési különbözet / árfolyam különbözet elvezetése
  3. Pénzügyi listák és kimutatások
    • Időszaki folyószámla egyeztető
    • Késedelmi kamatközlő működése
    • Behajtási költségátalány nyilatkozat
  4. Feladás külső könyvelőprogramba
    • Szükséges beállítások
    • Feladás menete
    • Szükség esetén feladás visszavonása

Számla és Készlet

  1. Az Indítási Segédlet tényleg segít
    • Indítási Segédlet pontjainak átnézése – mi miért jó és miért fontos?
    • Ha nem használunk pénzügyet, miért állítsuk be a vonatkozó részeket
    • A főkönyvi számok és pénzügyi jogcímek beállítása, azok szerepe
    • Cikk- és partner főkönyvi csoportok beállítása, azok szerepe
  2. Általános készletkezelés ACTUAL-ban
    • Mely funkciók mozgatnak készletet – a „varázsvonal” figyelemfelkeltő szerepe
    • Nyitókészlet felvitel – akár MS Excel sablon alapján
    • Készletkezelés a mindennapokban – bevételezés és bejövő számla
    • Készletkezelés a mindennapokban – szállítólevél és kimenő számla
    • Hogyan működik az egyedi azonosítás – gyári szám vagy SARZS?
    • Leltár funkciók – teljes és részleges leltár működése
    • Vonalkód kezelés, adatgyűjtő használata (feltöltése)
    • Mi az a dolgozói készletmozgás?
  3. Bizományosi készlet kezelése az ACTUAL-ban
    • Bizományos kezelés működési alapjai – a két féle módszer sajátosságai
    • Fogyási jelentés készítése
    • Számla rögzítése fogyási jelentés alapján
  4. Számlázás az ACTUAL-ban
    • Előlegbekérő levél és előlegszámla – és ezek felhasználása a végszámla készítésekor
    • Proforma számla – és ennek felhasználása a végszámla készítésekor. Ilyen esetben az áru átadásakor (készletmozgás) hogyan járjunk el?
    • Számla készítés korábbi szállítólevelek alapján
  5. Listák és kimutatások, egyéb fontos információk
    • Hogyan tudom lekérdezni a függő szállítóleveleket – bizonylatkereső és kimutatások szűrésének használata
    • Hogyan tudom lekérdezni a függő előleg- és proforma számlákat – bizonylatkereső szűrésének használata
    • Pillanatnyi készletek lekérdezése – normál és bizományosi készletek
    • Készletállapot mentés: hol és hogyan történik, miért fontos?
    • Készlet exportálásának lehetősége MS Excelbe

Kereskedelmi folyamatok

  1. Indul a kapcsolatfelvétel – a CRM szerepe az ügyfélkezelésben
    • Mi a CRM lényege, miért hasznos?
    • Mi a szerepe az „esemény típus”-nak és a „kapcsolat típus”-nak?
    • Mi a „felelős” és a „címzett” lényege?
    • Hogyan állítható be, hogy riasszon, ha teendőm van?
    • Új bizonylat (pl. árajánlat) készítése CRM-ből indítva
    • Külső fájl csatolás lehetősége CRM űrlaphoz
    • Megérkezik a megrendelés – felvitel CRM-ből, űrlap lezárása, vagy folytatás az űrlapról
  2. Rendeléstől a kiszállításig – a kereskedelmi folyamatábra (érintőleges, a folyamat logikáját bemutató összefoglalás)
    • Mi a teendő a vevői rendelés rögzítése után – foglalás, kiszállítás, számlázás
    • Rendelés feldolgozás használata a gyakorlatban – foglalás és szállítói rendelés generálása
    • Milyen beállítások javasoltak a rendelés feldolgozáshoz?
    • Érkezik az áru – beszállítás vagy „beszállítás és számla”?
    • Eladás és készletmozgás – Kiszállítás vagy „Kiszállítás és Számla”?
  3. Pénzügy – kiegyenlítések kezelése és anyagi helyzet (érintőleges, a folyamat logikáját bemutató összefoglalás)
    • Feladások szükségessége
    • Pénzügyi jogcímek és főkönyvi számlaszámok szerepe
    • Bank forgalom (banki kivonat) rögzítése
    • Mit mutat az Info ablak?
    • Milyen pénzügyi kimutatások érhetők el?
  4. Vezetői információk – naprakész eredmény pár kattintással
    • Feladás szükségessége – és a szükséges előkészületek (főkönyvi számlaszámok szerepe, beállítása)
    • Vegyes könyvelési tételek felvitelének lehetősége
    • Terv/tény adatok – terv adatok rögzítésének lehetősége
    • Jelentések – egyedi listák összeállítása
    • Info 1 tábla – mit tartalmaz, és mit láthatunk belőle?
    • Info 2 tábla – mit tartalmaz, és mit láthatunk belőle?
    • Tárgyi eszköz nyilvántartásról

Gyártás

  1. A receptúrás cikkekről
    • Mi a különbség a kereskedelmi termék és az alapanyag között?
    • Mi a különbség a félkésztermék, a szerelvény és a késztermék között?
    • Hogyan használjuk a variáns terméket a receptúrában?
    • Mit jelöljünk „saját” és mit „nem saját” gyártású termékként?
    • Mi a munkafázis megadásának szerepe a cikk törzslapján?
    • Hogyan rögzítsük a cikk receptúráját kézzel?
    • Hogyan használható a receptúra importálás funkció?
  2. Receptúrás termékek megrendelése és a gyártás előkészítése
    • Hogyan viszünk fel egy gyártási rendelést, mire figyeljünk ha egyedi receptúrát használunk?
    • Gyártás előkészítése vevői rendelés feldolgozás használatával
    • Gyártás előkészítése a gyártás modulból indítva (vevői rendelés feldolgozás használata nélkül)
    • A gyártás előkészítés hatása a készletünkre (mi történik a készlettel az előkészítés során?)
  3. Egyszerűsített gyártás
    • Milyen alapbeállításokat fontos elvégezni az egyszerű gyártáshoz?
    • Mi történik a készlettel az egyszerű gyártás során?
    • Hogyan kezelhető a gyártási selejt vagy hulladék (gyártás korrekció)?
    • Hogyan működik az egyszerű bontás?
    • Mi történik a készlettel az egyszerű bontás során?
  4. Bővített gyártás
    • Miben tér el a bővített gyártás az egyszerűtől?
    • Milyen alapbeállításokat fontos elvégezni a bővített gyártáshoz?
    • Mire valók a munkafázisok?
    • Hogyan kezeljük a különböző munkafázisokat?
    • Hogyan kezeli a készleteket a bővített gyártás több szintű receptúra esetén?
    • Mi történik a készlettel a gyártásra történő kiadáskor?
    • Mi történik a készlettel a gyártás lefuttatásakor?
    • Hogyan lehet szétbontani egy legyártott terméket, és mi történik a készlettel ilyenkor?
    • Hogyan kell a receptúrás (legyártott) termékeket a vevőnek átadni?
  5. Listák és kimutatások, egyéb fontos információk
    • Hogyan jelenik meg a gyártás az élettörténeti kimutatásokban?
    • Hogyan jelenik meg a gyártás a készletinformációkban?

Időpontok

tematika

időpont

oktató

Kereskedelmi folyamatok

2017. május 22.

hétfő

9:00-11:00

Takács Zoltán

Számla és készlet

2017. május 23.

kedd

9:00-11:00

Takács Zoltán

Pénzügy (alap)

2017. május 18.

csütörtök

9:00-11:00

Juhász Éva

Pénzügy (haladó)

2017. május 19.

péntek

9:00-11:00

Juhász Éva

Gyártás

2017. május 24.

szerda

9:00-12:00

Szappanos Zoltán

Túljelentkezés esetén (minimum 4 fő) pótnapot szervezünk. Oktatótermünk befogadóképessége maximum 7 fő!

Helyszín

Az oktatás helyszíne a 1054 Budapest, Alkotmány u. 20. alatt található oktatótermünk.

Ár

Az oktatás díja a megszokott 5 000 Ft+áfa/fő. Az oktatásokat minimum 4 fő jelentkezése esetén indítjuk.

Jelentkezés

Jelentkezés az alábbi elérhetőségeken:

Hegyi Fanni
+36-20-500-8977
oktatas__kukac__kronos__pont__hu

Miért jó ez Önnek?

Az ACTUAL használattal kapcsolatos, a napi munka során gyakran felmerülő kérdések lassíthatják a munkafolyamatot. Oktatásainkon e kérdések tisztázásra kerülhetnek, az egyéni konzultációs óradíjnál jóval kedvezőbb áron - így időt és pénzt takaríthatnak meg.

A tanfolyamok előre rögzített tematika alapján kerülnek leadásra, megközelítőleg 2 órás időtartamban. Az utolsó fél órában lehetőséget biztosítunk a résztvevőknek a felmerült kérdések megvitatására. Az oktatás témájával kapcsolatos vázlatot biztosítunk, melyen saját jegyzeteiket is rögzíthetik.