Elavult, nem támogatott böngésző

Az ön böngészője elavult, már nem támogatott a készítője által, így biztonsági problémát jelent a használata, illetve a honlap megjelenítéséhez szükséges eszközök és technológiák sem támogatottak benne megfelelően. Ezek miatt honlapunk nem támogatja ezt a böngészőt.

Kérjük, használjon helyette modern, folyamatosan karbantartott, támogatott böngészőt - néhány példa: Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera, Vivaldi.

Miért tapasztalható esetenként a képek minőségének romlása fájlba nyomtatás esetén?

A kérdés az, lehet-e valamit kezdeni a képek minőség romlásával, ha bizonylatainkat PDF-be szeretnénk nyomtatni/küldeni partnerünk részére? (Jelen esetben bizonylatban lévő képként értendő pl. a fejlécben elhelyezett logó, vagy a cikkhez csatolt kép megjelenítése árajánlaton.)
 
 Hosszas tesztjeink alapján általánosan az alábbiakat tapasztaltuk a beépülő nyomtatásvezérlő (CrystalReports) működése kapcsán:

  • .JPG és .BMP képek esetén: kezeli a nyomtatásvezérlő, de felbontástól függetlenül "kockásodhat" PDF-be nyomtatás esetén;
  • .TIF, .PNG és egyéb formátumú képek esetén: nem tudja kezelni a nyomtatásvezérlő, és így az ACTUAL;
  • ha a nyomtatást közvetlenül nyomtatóra küldjük, akkor a képek élvezhető minőségben jelennek meg;
  • ha a nyomtatást először képernyőre kérjük (ahol kockásak a képek), majd innen mentjük PDF-be, vagy fájlba kérjük (PDF), akkor "kockás" lesz a kép;
  • ha PDFCreator-ba nyomtatunk közvetlenül, akkor tökéletes lesz a minőség, függetlenül a fájl típusától (JPG vagy BMP).

A nyomtatásvezérlő szoftver (CrystalReports) fejlesztője sajnos nem törekszik a képek tökéletes megjelenítésére a reportokon belül, a szövegre koncentrálnak, így fájlba nyomtatás esetén jelentős minőség romlás tapasztalható.

Ez áthidalható a PDFCreator-ba történő nyomtatás használatával. Ennek a megoldásnak egyetlen hátránya, hogy az ACTUAL nyomtatás beállítási ablakból a közvetlen e-mail küldés lehetősége megszűnik. Helyette háromféle módon küldhetjük e-mailben a bizonylatot partnerünknek (PDF-be mentés után):

  • a legegyszerűbb, ha a PDFCreator nyomtatáskor megjelenő ablakában kattintunk az E-mail gombra. Ilyenkor először elkészül a PDF fájl, majd az alapértelmezett levelező program új e-mail küldő ablaka jelenik meg, mellékletben a friss PDF-fel.
  • PDFCreator-ba történő nyomtatást követően, az ACTUAL főablak E-mail küldés funkciójával;
  • külső levelező szoftver használatával, mellékletként becsatolva a PDF fájlt.

Akinek ez a megoldás segítené a munkáját, a PDFCreator szoftver ingyenesen letölthető a www.pdfforge.org/pdfcreator/download oldalról.