Elavult, nem támogatott böngésző

Az ön böngészője elavult, már nem támogatott a készítője által, így biztonsági problémát jelent a használata, illetve a honlap megjelenítéséhez szükséges eszközök és technológiák sem támogatottak benne megfelelően. Ezek miatt honlapunk nem támogatja ezt a böngészőt.

Kérjük, használjon helyette modern, folyamatosan karbantartott, támogatott böngészőt - néhány példa: Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera, Vivaldi.

Nyomtatási problémák felhő használat esetén - mit érdemes ellenőrizni, beállítani?

Ha hibásan működik a nyomtatás a felhőben, esetleg nem jelennek meg a nyomtatók, érdemes az alábbi javaslatokat lépésenként ellenőrizni, szükség esetén a jelzett beállítást módosítani.

Nyomtató driver újratelepítése

  • Vezérlőpult / Nyomtatók / nyomtató eltávolítás
  • nyomtató újratelepítése saját telepítőlemezével

Ha a fentiek szerinti újratelepítés nem hozott megoldást, rendszergazda segítségével a Windows-ban az alábbiak elvégzése

  • windows-os, előzőleg eltávolított nyomtatókhoz kapcsolódó fájlok eltávolítása
  • registry-ben az eltávolított nyomtatókkal kapcsolatos bejegyzések törlése (pl. CCleaner programmal, vagy manuálisan a nyomtató nevére kereséssel, törléssel)

Nyomtató beállítások (blokknyomtatók) ellenőrzése

FIGYELEM! Az alábbi beállítások elnevezése, megléte nyomtató típusonként eltérhet!
Beállítások megtalálhatók:
Vezérlőpult >> Eszközök és Nyomtatók >> nyomtató kiválasztása >> jobb egérgomb >> nyomtató tulajdonságai

  • Általános fül >> Beállítások  vagy  Portok fül >> „Kétirányú támogatás engedélyezése” jelölő pipálás / pipa kivét (azaz a beállítás módosítása)
  • Általános fül vagy Eszközbeállítások fül >> papírméret, tekercsszélesség ellenőrzése, átállítása
  • Speciális fül >> „speciális nyomtatási lehetőségek használata” jelölőnégyzetből pipa kivétel

Felhős adatkapcsolatot biztosító 2x kliens beállításainak ellenőrzése

Felhőben nyomtatás esetén a 2x kliens beállításai közül az alábbiakat érdemes végigpróbálni.
Operációs rendszerenként, nyomtatónként eltérőek lehetnek a megfelelő beállítások

File >> Connection properties >> Printing fül

  • „Technology” szakaszban a „Use” legördülő ellenőrzése (javaslat: „RAS Universal Printing and MS Basic Redirection technologies” verzió választása)
  • „RAS Universal Printing” szakaszban a „Redirect printers” legördülőben „Specific only” választása, majd a használni kívánt nyomtató sorának pipálása (javaslat: All választása a legördülőből)
  • „Change default printer settings…” gombra megnyíló ablakban a „<defaultlocalprinter>” sorból érdemes kipróbálni a „RAS”, illetve az „MS” tulajdonságú sor pipálását.
    (Mivel ebben a listában az összes, 2x kliens által elérhető nyomtató megjelenik, az is megoldás lehet, ha a használni kívánt nyomtató sorát pipáljuk.)