IT Rendszerüzemeltetés
NetSupport szoftverek
Táviroda
ACTUAL Ügyviteli Rendszer
KRONET Internet

Változások listája

Milyen változtatások, fejlesztések, hibajavítások történtek az ACTUAL egyes verzióiban?


v2.1.62 - 2017. április

Kiemelt újdonságok

  • Munkaidő modulban változások
  • Partner kapcsolattartók importálhatóak Excel-ből
  • Gyűjtőkód listák Excel-be funkcióban a vásárlások is lekérdezhetőek

Bizonylatkezelés

  • Bizonylatok e-mailben küldésénél, amennyiben nincsen a kapcsolattartónál e-mail cím megadva, akkor a partnernél megadott e-mail címre küldi a program a levelet.
  • Eladási árkalkulációban a "Száll. listaár" oszlop is megadható a számítási képletben
  • Csoportos bizonylatgenerálás sablonjaiban újabb makrók használhatóak:
    • Következő év, hónap szövegesen: <ev_honap_szoveg+1> (pl. 2017 januárban -> "2017. február)
    • Előző év, hónap szövegesen: <ev_honap_szoveg-1> (pl. 2016. december)
  • Rendelés feldolgozás során a generált szállítói rendelés Bizonylatszám2 mezőjébe átmásolásra került a vevői rendelésben rögzített rendelésszám. Ebben a verzióban ezt a működést egy új beállítás szabályozza: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Rendelés feldolgozás -> Szállítói rendelésbe a vevői rendelés bizonylatszám2 mező bemásolása
  • A bizonylatkeresőben az excel exportálás funkcióban (fej és tételek együtt) kiválasztható a „Létrehozó felhasználó” oszlop is
  • Rendelés feldolgozásban a szűrési űrlapon az alsó táblázatban szereplő szállítói oszlopok működése megváltozott:
    • ha a vevői rendelés szállítói rendelésben van, akkor a szállítói rendelés esedékes dátuma jelenik meg (szállító kiírva)
    • ha már beérkezett az áru, akkor a vevői foglalás dátuma jelenik meg (szállító kiírva)
    • ha már a vevői rendelés rögzítésekor készleten volt (szállítói rendelés nem készült), akkor a vevői foglalás dátuma jelenik meg (VISZONT a szállító mező üres)
  • E-mail űrlapon keresési lehetőség a korábbi levelekben (pl. név, címzett, tárgy, levéltörzs szerint), F5 billentyűvel adott e-mail megtekintése
  • A környezetvédelmi termékdíj típusok bővültek: egyéb műanyag termék; egyéb vegyipari termék; az irodai papír: Törzsadat -> környezetvédelmi termékdíj összetevők -> űrlap megnyitása -> termékdíj típus mező
  • Idegen nyelvű bizonylat nyomtatási képen (pl. export szállítólevél) a raktár neve is megjelenik.
  • Vonalkód (kisker) ablakban lehetőség van adatgyűjtőből történő betöltésre: az űrlapon a "Táblázat műveletek" menüben "Sorok felvitele adatgyűjtőből" menüben.
  • Vevő számla 2, 3 nyomtatványon is megjelenik a csoport adóazonosító

CRM, szerviz, iktatás

  • Szerviz munkalap űrlapon a Cikkek fülön lévő táblázatban az oszloprendezettség beállítható

Munkaidő

  • Munkaidő modul továbbfejlesztésre került az alábbiak szerint:
  • A Munkaidőt rögzítő űrlapon két újabb mező jelent meg: "Idő (tól)" és "Idő (ig)" (a két mező formátuma: ÓÓ:PP (azaz óra:perc, pl. "08:30"). A mezők tartalma kézzel rögzíthető, de legördülő mező is tartoznak hozzá, ahol listadobozból is kiválaszthatók a konkrét értéket, 30 perces különbséggel (pl. "08:00", "08:30", "09:00", "09:30", ....). A mezők kitöltése után a rendszer automatikusan számolja a mennyiséget, és kitölti a "Mennyiség" mező értékét ( "Idő (ig)" - "Idő (tól)" és órában tárolja, pl. "08:00" és "08:30" esetén 0,5 óra). Az "Idő (tól)" és "Idő (ig)" mezők használata nem kötelező, a Mennyiség mező a jelenlegi módon is rögzíthető, ebben az esetben az idő értékek nem kerülnek kitöltésre.
  • Munkatárs azonosítás: a munkatárs űrlapon a Kapcsolattartók fülön a "Felhasználó" mezőben lehet hozzárendelni egy aktív felhasználót (saját kapcsolattartó (felhasználó)). A munkaidő felvitelekor automatikusan a bejelentkezett felhasználóhoz megadott munkatárs jelenik meg.
    Munkaidő keresőben szűrés: külön jogosultság beállítási lehetőség, hogy az adott felhasználó csak a saját munkaidői sorait láthassa (jog -> Kereskedelem -> Kiegészítő tevékenységek -> Munkaidő keresőben láthatja az összes adatot).
  • A munkaidő kereső ablakban "Csak saját adatok" szűrési opció jelent meg, ennek kipipálása esetén csak a saját munkaidő adatok jelennek meg. Ha a felhasználónál ki van pipálva a "Felhasználó csak a saját munkaidőit láthassa" jogosultság, akkor a "Csak saját adatok" szűrési opció alapban ki van pipálva, és nem szerkeszthető, azaz a felhasználó csak a saját munkaidő adatit láthatja. Külön jogosultsággal szabályozható, hogy a felhasználó rögzíthet, módosíthat, vagy törölhet munkaidő adatokat.

Webáruház

  • naplófájlok egységesen a LOG mappába kerülnek.
  • Sikeres megrendelés import esetén az xml megrendelés fájlt ACTUAL áthelyezi az \import\archiv mappábaSikertelen import esetén az FTP-n:
    • az xml fájlt átmozgatja az ARCHIV mappába
    • a hiba leírását tartalmazó naplófájlt az ARCHIV mappába másolja (pl. import\archiv\web_130505_error.log).

Egyéb

  • Rendszer menüben új menüpont: "illegális karakterek eltávolítása", amelyet akkor érdemes lefuttatni, ha a webkapcsolat modulban a rendszer nem tudja előállítani az export fájlokat (cikk, partner xml), mert illegális karakterek kerültek be az adatbázisba (pl. külső rendszerből importáltuk az adatokat).
  • Beállítható, hogy milyen alkalmazás küldje ki az e-maileket: [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> E-mail beállítások -> Minden e-mail küldése a .NET e-mail alkalmazással
  • Számla nyomtatványban a szállítási cím rovat áthelyezésre került a fejléc aljára
  • Partner importálás Excelből funkcióban a cégjegyzékszám is megadható
  • Szerződés exportálás/importálás funkcióban (szerződés keresőben) új oszlop található "Törlendő" néven. Ha az exportált excel-ben az értékét átírjuk 1-re, akkor importálás során a sort törli a szerződés mentésekor
  • Export/import -> Szállítói adatok importálása funkcióban az <ArKalkulacioID> mező is megadható, importálható.
  • Gyűjtőkód listák Excel-be funkcióban a vásárlások is lekérdezhetőek: Projekt -> nyíl -> Gyűjtőkód listák Excel-be -> a Kimutatás űrlapon a lista típusa bővült: Eladások / Vásárlások
  • Partner kapcsolattartók importálhatóak Excel-ből: Export/import menüben -> Partner import -> Partner kapcsolattartó importálása Excel-ből
  • Új tekercses címke nyomtatvány 50x50 mm méretben: Kimutatások -> Törzsadatok -> Árucikk címke nyomtatás
  • Készletmozgások -> Egyéb -> Lista elmentett készletek alapján listában cikknév szerinti sorrend is beállítható
  • Pénzügy -> Pénzügyi funkciók -> Bank rögzítése -> "Banki fájl" funkcióban már szállítói számla importálására is lehetőség van, ebben az esetben "6 - Szállítói kiadás" tranzakcióval rögzül a bank sor.

Hibajavítások

  • A pénzügyben a banki kapcsolat funkcióban a banki fájl előállítása után készített banki kivonatba a bizonylatszámnak csak az első 16 karaktere került átvitelre
  • További szűrés ablakban a [Extra szűrés] gomb eltűnt (pl. cikk kereső, partner kereső,...)
  • A házipénztárban a „Vevői számlák kiegyenlítésre” funkcióban készített pénztárbizonylatok után nem jelent meg a nyomtatás ablak.
  • Egyéb kisebb hibák javítása.